5 strategija kako da “preguramo” sezonu prehlade i gripe

Uvijek mi se čini neobično da prehlada i gripa postaju toliko rašireni svake jeseni da smo je počeli nazivati ​​”sezonom prehlade i gripe” kao da je to nešto što je sila prirode i nemamo utjecaja  na to kako utiče na nas. Ali, naravno da možemo i mi nešto učiniti!
Vlastita odgovornost kada je riječ o zdravlju ogroman je dio naše otpornosti. Najbitnije od svega, većina stvari koje su najsnažnije u podržavanju optimalnog zdravlja ne koštaju ništa – to su samo osnovne promjene u izboru načina života.

Sa malim djetetom kod kuće, svakako mislim da je  poneka prehlada  bitna za razvoj imunološkog sistema moje djece. Zato, prije početka sezone prehlade i gripe, potrudim se kako bi ostao što bolji i sa što manje posljedica.

Prevencija je uvijek najbolji put i premda, naravno, ne postoji siguran način da se nikada, ikad razbolite, usvajanje nekih specifičnih navika kad znate da ste skloni prehladama i gripi pomoći će u izgradnji vaše izdržljivosti i potencijalno skratiti patnju i smanjiti rizik od komplikacija.

Kako? Dok lišće koje daje kisik pada s drveća, razina CO2 raste, smanjuje se naša izloženost sunčevom svjetlu, primarnom izvoru vitamina D (kritičnog za imunološku potporu) i manje vremena provodimo u prirodi – to je savršen recept za prihvatanje virusnih infekcija. U posljednjih je nekoliko desetljeća  puno  je istraživanja o utjecaju vitamina D na imunitet. Istraživanja pokazuju da vitamin D podržava i urođeni imunološki sustav (onaj s kojim smo rođeni) i adaptivni imunološki sistem (imunitet koji učimo). Može imati antivirusni učinak na infekcije respiratornog trakta.

U vrijeme korone svakako je porastao značaj i osvjestila se bitnost ovog  vitamina/hormona.

Evo mojih 5 najboljih načina za obranu od prehlade i gripe, kako tokom sezone prehlade i gripe, tako i u tokom cijele godine.

IZBJEGAVAJTE ŠEĆER I ALKOHOL

Ako želite pozvati prehladu i gripu u svoje tijelo, prevelika količina slatkiša, čokolade, kolača ili alkohola sa ili nakon svakog obroka je način da to učinite. Višak šećera povezan je s velikim brojem zdravstvenih problema, uključujući neravnotežu šećera u krvi, dijabetes, pretilost, karijes i rak. Šećer prigušuje naš imunološki sustav, čineći nas osjetljivijima na klice i bolesti.
Vjerojatno ste čuli da je vitamin C neophodan vitamin za potporu imunološkom sistemu. Sedamdesetih godina  istraživači su otkrili da su bijele krvne stanice potrebne vitaminu C kako bi mogle progutati viruse i bakterije. Glukoza (ili šećer) i vitamin C imaju slične hemijske strukture, pa kad se nivo šećera poveća u tijelu, oni se natječu s vitaminom C za ulazak u stanicu. Nažalost, receptori za inzulin na našim stanicama favoriziraju glukozu u odnosu na vitamin C, pa ako je okolo više glukoze, bit će propušteno manje vitamina C.
Većina životinja i biljaka može sintetizirati vlastiti vitamin C. To se postiže biohemijskim putem koji ovisi o 4 ključna enzima koji pretvaraju glukozu u vitamin C. Kod sisavaca  glukoza se ekstrahira iz uskladištenog šećera (glikogen) i pretvara u vitamin C proizvodi se u jetri.  Ljudima nedostaje jedan enzim koji je presudan za posljednji korak sinteze vitamina C. Ljudi trebaju dodatnu količinu vitamina C kako bi izgradili zdrav kolagen u tkivu i potaknuli jaku imunološku funkciju.

Ova studija pokazuje da kada su ispitanici konzumirali 100 g meda, fruktoze, glukoze ili saharoze (stolni šećer), aktivnost njihovih imunoloških stanica smanjivala se tokom 5 sati.

Alkohol. Iako, određene vrste alkohola mogu imati koristi u ograničenim količinama, alkohol većinom kompromitira imunološki sustav i čini nas osjetljivijima na infekcije.

Dakle, kad jedete šećer ili alkohol, pomislite na to kako vaš imunološki sustav usporava do puzanja.

SAN

Možete spavati, možete se odmoriti, ali nedovoljno sna počet će slabiti imunološku funkciju. Kad imamo gripu, najbolje se osjećamo ujutro, nakon što smo se odmorili. Simptomi se obično pogoršavaju do poslijepodneva, a zatim se opet popravljamo nakon dobrog sna.

Dokazi pokazuju da dovoljno sna i redoviti cirkadijalni ritam pojačavaju imunološku funkciju i pomažu filtriranju T-stanica u naše limfne čvorove. Naš limfni sistem neophodan je za uklanjanje otpada i obranu našeg tijela od vanjskih napadača, stoga je poenta priče da je dobar san važan element za sprečavanje prehlade i gripe.

STRES

Kronični stres narušava sposobnost  imunološkog sistema  da odgovori na glukokortikoidne hormone koji su obično odgovorni za prekid upalnog odgovora nakon infekcije i / ili ozljede. Psihološki stres (koji se budimo realni  u velikoj mjeri izazvan načinom na koji mi reagujemo na neke situacije) podiže kateholamine (‘borba ili bijeg’) hormone, koji suzbijaju imunološki sistem i povećavaju rizik od virusnih infekcija.

Primjerice, istraživači su pokazali da studenti koji polažu ispite imaju snižen imunitet u usporedbi sa vremenom kada nemaju ispita. Također, meta- analiza 300  studija tokom 30 godina zaključila je da kronični stres mijenja imunološki sistem i može nas učiniti podložnijima bolestima.

Pa ako i dalje ponavljate da radite sve više  nego što iko vjeruje da je to ljudski moguće, a zatim nastavite svima govoriti koliko ste pod stresom, spremni ste za osvajanje Olimpijskih igara u sezoni gripe.

OZNOJITE SE

Klice su posvuda tijekom sezone prehlade i gripe! Ne možete kontrolisati što drugi ljudi rade, ali možete kontrolisati svoje ponašanje. Bilo da ste u trgovini, u javnom prijevozu, u teretani ili se viđate s prijateljima i porodicom, redovito perite ruke – pogotovo kad jedete ili dodirujete lice.Korona nas je tome još više natjerala i napomenula.

Ispiranje nosnica  toplom vodom i soli pomoću neti lonca (Nasya’ – u Ayurvedi znači nazalna terapija i često se koristi) ili parenjem možete  pomoći u ispiranju infekcija i smanjenju simptoma. Ako se dobro oznojite, pomoći ćete vam izlučivanju toksina kroz kožu i povisiti tjelesnu temperaturu, što će ubiti potencijalne patogene. Dobra i redovna vježba ili aktivnija joga mogu puno pomoći.

ISHRANA

Dobra ishrana bogata biljnom hranom jedna je od najboljih odbrana za sprečavanje prehlade i gripe. I ne mislim samo na zdravu prehranu onog trenutka kada osjetite prehladu – govorim o stalnoj predanosti jesti visokokvalitetne proizvode,  piti puno vode,  unositi zdrave masti izbjegavajte rafinirana biljna ulja,  transmasti, čips, kekse,  margarin koji ih sadrže. Kvalitetan protein  bilo da se radi o biljnim ili životinjskim ( proteini su bitan dio naših antitijela i pomažu u zacjeljivanju i oporavku).

Hrana s vitaminom C (karfiol, paprika, tamno lisnato povrće, citrusi), vitaminom D (jaja, riba) i probioticima (poput fermentirane hrane) također će pomoći u jačanju imunološkog sustava i održavanju crijeva zdravim. Budući da oko 70% imunološkog sustava živi u crijevima, dobra probava je presudna za zdrav imunitet. Cink utječe na više aspekata imunološkog sustava.

Ali, prije svega cjelovita prehrana bez liste sastojaka na sebi. Moji kriteriji su:

  • Da li je palo sa drveta?
  • Da li je raslo u zemlji?
  • Da li je plivalo u vodi?
  • Da li je nekada hodalo po travi?
  • PRAVA HRANA.

https://academic.oup.com/ajcn/article-abstract/26/11/1180/4732762?redirectedFrom=fulltext
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3256323/
https://www.pnas.org/content/pnas/109/16/5995.full.pdf
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1361287/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2277319/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3308600/

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Wholistic

Ja sam Aida,

Moje najveće i najdraže uloge u mom životu su uloge majke i supruge. Zatim, ja sam wellpreneur*, certifikovani Integrative Nutrition Health Coach.

Kategorije
Da li želiš povratiti energiju?

Preuzmi besplatan Dnevnik ishrane i započni sa promjenom već danas.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Više energije, manje stresa

Zvuči kao čarobna formula?

Prijavi se na newsletter kako bi svakog ponedjeljka dobila email sa savjetima i materijalima koji će te potaknuti na promjenu.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Ovaj sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.

Više energije, manje stresa

Zvuči kao čarobna formula?

Prijavi se na newsletter kako bi svakog ponedjeljka dobila email sa savjetima i materijalima koji će te potaknuti na promjenu.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Pošaljite upit za radionicu u vašoj kompaniji

Podaci se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Zakaži besplatnu uvodnu konsultaciju

Lični podaci se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.