Greenwash marketing

Greenwash marketing

Šta je greenwash marketing?

Naziv pirodno, domaće ne znači ništa ukoliko namirnica nema organski certifikat. Riječ “prirodno” se može staviti na bilo koji proizvod jer zakonom nije određeno što može nositi oznaku “prirodno”, a što ne.

U svijetu organskih proizvoda, navođenje riječi “prirodno”, bez postojanja organskog certifikata, predstavlja čisti tzv. greenwashing (marketinško predstavljanje proizvoda kao “zdravih” kada oni to uopće nisu). Danas se sve više kozmetičkih proizvoda reklamira kao prirodan proizvod i oznake kvalitete su i više nego potrebne. Ako na nekom proizvodu stoji, na primjer, da sadrži prirodne ekstrakte, to ne znači da se radi o prirodnoj kozmetici.

Greenwash marketing je sugestivno navođenje potrošača da je nešto zdravo, organsko, ekološko. Ali, nije tako. 

Organski proizvodi uzgajaju se bez prisustva azotnih gnojiva i drugih sintetskih supstanci koje zagađuju okoliš, tlo i pitku vodu, a loše su i za zdravlje ljudi. Organska poljoprivreda čuva bioraznolikost rotacijom usjeva te promovira načela zdravlja, brižnosti, fairtrade-a i ekologičnosti.

Konvencionalni poljoprivredni proizvodžači mogu da koriste hemikalije da bi uništili nametnike, bube. Zatim,  koriste još hemikalija da bi uništili korov i na kraju da dodaju još hemikalija u tlo i da nam to uopšte nije naznačeno na etiketama.

Ali, ukoliko organski proizvodžač želi da koristi natpis organsko treba zato odvojiti gomilu papira, novaca i vremena kako bi dokazao da ne koristi nikakve hemikalije!

Zašto je to tako?

Puno je poljoprivrednih politika, ekonomija, novaca u igri koji su doveli do toga da je hrana danas postala jeftina. Kada kažem hrana u ovom kontekstu mislim na komercijalnu, rafiniranu i prerađenu hranu koja je sve samo ne hrana. Više o tome možete pročitati ovdje.

Šta je organska poljoprivreda?

Organska poljoprivreda, proizvodnja i trgovina su prije svega stil i filozofija življenja usmjerena viziji boljeg, zdravijeg i održivog života na planetu koji se temelji na edukaciji kao cjeloživotnom procesu. Vjerujem historiji i tome šta smo kao vrsta jeli hiljadama godina. Certifikat organskog uzgoja podrazumijeva da namirnica ne sadrži genetski modificirane sastojke s obzirom na to da su GMO zabranjeni u organskoj poljoprivredi i proizvodnji, sintetička gnojiva, hormoni rasta, antibiotici. Standardi organske poljoprivrede i proizvodnje – briga o okolišu, zdravlje, brižnost i fair trade – postavljeni su tako da promoviraju održivu kulturu življenja u kojoj se poštuju sve karike u lancu. Recimo, Demeter organski standard kvalitete po načelima biodinamičkog uzgoja.

Ecocert  iza ove oznake stoji najveća udruga za kontrolu i certificiranje na području zaštite okoliša u Evropi. Za dobivanje ove oznake kvalitete potrebno je da proizvod zadovoljava različite zahtjeve, na primjer, najmanje 95% proizvoda moraju biti sirovine prirodnog porijekla i pakiranje mora biti biorazgradivo.

Šta je onda organska hrana?

Organska hrana su sve one neprerađene, cjelovite namirnice do kojih možemo da dođemo. Ono što bi i moja pranena mogla da prepozna kao hranu da je mogla da putuje bilo gdje po svijetu u svoje vrijeme. Možda danas ima fancy naziv, ali to je zapravo hrana kakva bi trebala biti. To su suhi sir i meso dimljeno u pušnici danima bez dodatnih aditiva i konzervansa. Malina i jabuka iz avlije netretirana kojekakvim pesticidima, fungicidima, herbicidima. Hrana bez aditiva i konzervansa, bez GMO-a i hormona rasta.

Jedimo cjelovite namirnice bez previse različitih, nerazumljivih natpisa na poleđini jer hrana je lijek samo ukoliko je ponovo naučimo koristiti u stanju u kakvom je majka priroda stvorila. Jedimo hranu, a ne proizvode!

Kako izbjeći greenwash marketing ? 

  • Ignorišite marketing terminologiju na etiketama savršen izbor, prirodno, domaće, organsko.
  • Pakovanja sugestivnog dizajna kupce navodi da se radi o organskom proizvodu (npr. zelena boja).
  • Prvenstveno se fokusirajte na listu sastojaka, a ne na sam izgled pakovanja proizvoda.
  • Kupujte samo proizvode koji sadrže sastojke koji znate pročitati i proizvode koji sadrže samo nekoliko sastojaka.
  • Kupujte proizvode bez vještačkih boja, pojačivača okusa, zaslađivača, pogotovo vještačkih, prezervativa, stabilizatora, zgušnjivača ili bilo kakvih sastojaka nepoznatog naziva.

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Wholistic

Ja sam Aida,

Moje najveće i najdraže uloge u mom životu su uloge majke i supruge. Zatim, ja sam wellpreneur*, certifikovani Integrative Nutrition Health Coach.

Kategorije
Da li želiš povratiti energiju?

Preuzmi besplatan Dnevnik ishrane i započni sa promjenom već danas.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Prijava za meal prep online radionicu kuhanja

Popunite formu ispod i očekujte odgovor u roku 24h.

Više energije, manje stresa

Zvuči kao čarobna formula?

Prijavi se na newsletter kako bi svakog ponedjeljka dobila email sa savjetima i materijalima koji će te potaknuti na promjenu.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Ovaj sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.

Više energije, manje stresa

Zvuči kao čarobna formula?

Prijavi se na newsletter kako bi svakog ponedjeljka dobila email sa savjetima i materijalima koji će te potaknuti na promjenu.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Pošaljite upit za radionicu u vašoj kompaniji

Podaci se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Zakaži besplatnu uvodnu konsultaciju

Lični podaci se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.