Kako smanjiti glikemijski indeks krompira

Prema zdravstvenim publikacijama Univerziteta Harvard krompir od 150 grama ima glikemijski indeks od oko 85 mada se taj broj može malo razlikovati, a 150 grama kuhanog krompira ima glikemijski indeks od oko 50. Mnogi različiti faktori mogu uticati na glikemijski indeks krompira. Gdje se uzgaja krompir, kakve je vrste, ako je kuhan ili ne, svi su primjeri uslova koji utiču na rezultate.Studija objavljena u “Journal of the Diabetic Association” u aprilu 2005. godine testirala je efekte kuhanja na glikemijski indeks gdje kuhani krompir ima niži GI ako je hladan od vrućeg.

Glikemijski indeks je sistem bodovanja koji rangira hranu od 1 do 100. Broj predstavlja koliko brzo tijelo razgrađuje hranu tokom varenja i transformiše ih u baznu glukozu, što predstavlja čistu glukozu, koja je supstanca koju organizam koristi kao izvor energije.

Praćenje unosa hrane u smislu njihovog glikemijskog indeksa može pomoći u sprečavanju dijabetesa. Kada jedete obrok sa hranom visokog glikemijskog indeksa, kao što je pečeni krompir, nivo glukoze u krvi se podiže brže nego ako jedete obrok niskog glikemijskog indeksa. Šećer u krvi izaziva prekomjerno lučenje insulina hormona kojeg zovu i hormonom skladištenja masti.

Kuhani ohlađeni krompir  izvor je i rezistentnog škroba.

Rezistentni škrob je jedan od najboljih izvora kratkolančanih masnih kiselina koje pomažu u očuvanju zdravlja ćelija kolona prema Dr.Guy Crosby-u sa Harvarda. Rezistentni škrob ne metaboliše  se u tankom crijevu.Na taj način smanjuje se količina glukoze koja se pušta u krv, čime se smanjuje potreba za insulinom, a takođe smanjuje i kaloričnu gustinu hrane.

Dodavanje sirćeta također utiče na smanjenje glikemijskog indeksa namirnica.

Napravite salatu od krompira koja je tipičan primjer kako se može konzumirati krompir kao zdravija varijanta. Naravno, treba uvijek uzeti u obzir da je ključ u umjerenosti i raznovsnosti kombinovanja namirnica kao i princip bioindividualnosti.

Ono što je nekome hrana drugom može biti otrov.

Hladna krompir salata
(savršena za ljeto sa ribom kao glavnim jelom)

  • 1 velika glavica ljubičastog luka
  • 4 krompira
  • 2 čehna bijelog luka
  • 6 kašika nepasterizovanog jabukovog sirćeta
  • 1 kašičica kurkume
  • ekstra djevičansko maslinovo ulje
  • So, biber

Crveni luk isjeći na tanke, sitne kockice i ostaviti u posudu zajedno sa sirćetom da stoje dok se krompir skuha. Krompir skuhati i oguliti. Kurkumu pomješati sa maslinovim uljem, biberom,soli i sitno sjeckanim bijelim lukom. Sve sastojke dobro pomješati i sjediniti dok je krompir još topao. Idelana je za konzumaciju kada odstoji malo u frižideru.

U slast!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Wholistic

Ja sam Aida,

Moje najveće i najdraže uloge u mom životu su uloge majke i supruge. Zatim, ja sam wellpreneur*, certifikovani Integrative Nutrition Health Coach.

Kategorije
Da li želiš povratiti energiju?

Preuzmi besplatan Dnevnik ishrane i započni sa promjenom već danas.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Više energije, manje stresa

Zvuči kao čarobna formula?

Prijavi se na newsletter kako bi svakog ponedjeljka dobila email sa savjetima i materijalima koji će te potaknuti na promjenu.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Ovaj sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.

Više energije, manje stresa

Zvuči kao čarobna formula?

Prijavi se na newsletter kako bi svakog ponedjeljka dobila email sa savjetima i materijalima koji će te potaknuti na promjenu.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Pošaljite upit za radionicu u vašoj kompaniji

Podaci se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Zakaži besplatnu uvodnu konsultaciju

Lični podaci se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.