Crijeva i stres kakva je njihova veza?

Crijeva i stres kakva je njihova veza?

Drugi mozak i jedan od ključeva zdravlja? Možda su i jedan od ključeva sreće? Ali kako? Crijeva igraju ulogu u modulaciji stresa. To čini prijenosom signala u mozak i iz njega putem neurotransmitera, duž vagus nerva. Ovaj nerv  proteže se sve od moždanog stabla do crijeva i grana se povezujući glavne organe. Podrška i stimulacija vagus nerva još  jedan je način za podršku optimalnom zdravlju crijeva.

Stres može na različite načine uticati na probavu i imunitet. Može usporiti ili ubrzati pražnjenje digestivnog  trakta – pomislite na zatvor ili dijareu. Zatim, smanjiti želučanu kiselinu i probavne enzime, te promijeniti sastav bakterija u našim crijevima, uzrokujući disbiozu. Stres takođe može iscrpiti ključne hranjive sastojke i vitamine te doprinijeti razvoju nepropusnih crijeva. Napokon, stres igra značajnu ulogu u upalnim bolestima crijeva ili IBD i sindromu iritabilnog crijeva.
Vagus nerv, deseti kranalni nerv pomaže regulaciji puno funkcija u tijelu i održavanju ravnoteže tijela. Sam naziv vagus potječe od latinske riječi vagabundus  čije značenje je lutalica. Vagus nerv pomaže tijelu da prijeđe između aktivacije simpatikusa i parasimpatikusa. Ali, hronični stres može ometati sposobnost vagus nerva  da radi svoj posao i smiri tijelo.

To bi moglo objasniti zašto postoji tendencija vagalne disfunkcije kod osoba s poremećajima u crijevima, poput IBD-a, Crohnove bolesti i ulceroznog kolitisa.
Korelacija IBS-a, stresa i raspoloženja podrazumijeva kognitivni faktor uključen u ova stanja i trajni razgovor između crijeva i mozga. Vagus nerv je poput telefonske linije za ovaj razgovor.

Iz tog razloga istraživači počinju istraživati ​​ulogu vagus nerva u alternativnim pristupima liječenju ovih stanja u mozgu – baveći se IBD-om i IBS-om odozdo prema gore i odozgo prema dolje.
Nervni sistem može biti pretjerano osjetljiv kada ne funkcionira pravilno, što može dovesti do simptoma sličnih IBS-u. Vagus nerv može pomoći u ravnoteži i regulaciji živčanog sistema. Bavljenje vježbama kako bi on bio aktivan i zdrav mogao bi poslužiti kao još jedan koristan korak u vraćanju tijela natrag ka zdravlju i jačanju crijeva.

Kako  prirodno stimulisati vagus nerv?

Duboko disanje

Duboko disanje može pomoći u jačanju tonusa vagusa, što je pokazatelj da vagusni nerv dobro funkcionira. Disanje punim kapacitetom – puni udisaji i puni izdisaji – usporavaju rad srca i povećavaju varijabilnost otkucaja srca. Varijabilnost otkucaja srca varijacija je između otkucaja srca i može se koristiti kao dobar indikator mjerenje stresa. Otkucaji srca se povećavaju kada udišete, a smanjuju se kada izdišete, pa produženi izdisaji, posebno, podržavaju zdrav vagalni tonus. Puno je uređaja na tržištu koji već mjere ovu funkciju.

Akupunktura

Akupunktura ima brojne benefite. Da li ste  znali da se može koristiti za stimuliranje vagus nerva? Da, akupunktura može pomoći u stvaranju protuupalnog odgovora i smanjenju broja otkucaja srca. Kada je vagus nerv  blokiran, ovaj efekat se ne primjećuje.

Pozitivne emocije

Svaka vrsta pozitivnih emocija može uticati na nervni sistem i vagus nerv. Prvo, pozitivne emocije mogu pomoći u stvaranju vagalnog tonusa. A dobro funkcionirajući vagus nerv ili visoki vagalni tonus mogao bi nas učiniti sklonijima pozitivnim mislima.
Kako stvoriti više pozitivnosti u svom životu? Ponekad je to lako, ali ponekad je teško – pogotovo kada prolazite kroz teško vrijeme ili se život ne doima bajnim. Srećom, nije potrebno putovanje u Disneyland da biste unijeli više pozitivnih emocija u svoj život. Zapravo, evo nekoliko super jednostavnih tehnika za promjenu raspoloženja koje svako može učiniti kako bi svaki dan u mozgu potaknuli više pozitivnih emocija: smijeh, meditacija, pjevanje, hipnoza i socijalna povezanost. Psihijatar po imenu Stephen Porges začetnik je   Polivagalne teorije. Porges vjeruje da je vagus nerv, koji postoji samo kod sisara, evoluirao kako bi služio našim potrebama za zajednicom i vezama. Prema njegovoj teoriji, pozitivne emocije dovode do osjećaja socijalne povezanosti, što smiruje živčani sistem.
Zdrav vagalni ton potiče socijalnu povezanost. Ova ideja nadopunjuje činjenicu da oni koji žive duže i zdravije  imaju veći nivo društvene povezanosti i pozitivnih emocija. Oba ova faktora posreduju ili u određenoj mjeri utječu na vagus nerv.
Vagus nerv povezan je s glasom i izrazima lica tako da može registrirati društvenu povezanost . Hormoni, poput oksitocina ili „hormona povezivanja“, oslobađaju se duž vagusnog nerva kada se uspostave pozitivne veze. Ova teorija može objasniti zašto je visoki tonus vagusa povezan sa pozitivnim raspoloženjima.

Tuširanje/potapanje u hladnoj vodi

Ovakva praksa postoji u mnogim kulturama. To obično uključuje uranjanje u vruću vodu na oko pet minuta, a zatim odmah uranjanje tijela u hladnu vodu na oko 20 sekundi. Ova praksa se primjenjuje kako bi se pomoglo izgradnji imunološkog sistema. To može pomoći izgradnji otpornosti na stres – šok od prelaska s vrućeg na hladno – i podržavanjem sposobnosti tijela da prijeđe između aktivacije simpatičkog na aktivaciju parasimpatičkog  živčanog  sistema.

Nježni pokreti

Bilo koji oblik redovnog vježbanja pomaže u podršci zdravom vagalnom tonu. joga i tai chi mogu i povećati vagalni tonus i povećati nivo neurotransmitera, GABA, zbog pažnje koju ove prakse polažu na disanje u kombinaciji s pokretima.

Neke sjajne joga poze za stimuliranje vagus nerva uključuju: inverzije- dizanje nogu uz zid, ekstenzije i pozdrav suncu.

Smijeh

Smijeh može stimulirati vagusni živac i pozitivno utjecati na rad srca. Napokon, kako kažu, smijeh je najbolji lijek – posebno duboki trbušni smijeh!

Meditacija

Meditacija pozitivno utiče na stres i otkucaje srca. Odlična je za vagusni nerv. Čak i 5-10 minuta meditacije dnevno mogu imati značajan učinak.

Dakle, ako crijeva imaju ulogu modulacije stresa i  načinu modulacije  vagus nerva. Ako pozitivne emocije utiču na probavu, dio hormona sreće  serotonina proizvodi se u crijevima. To čini prijenosom signala u mozak i iz njega putem neurotransmitera, duž vagus nerva. Da li  su crijeva jedno od mjesta gdje možemo potražiti sreću?

Jedna zanimljiva tema za dodatno razmišljanje.

 

 

 

 

 

 

2 Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Wholistic

Ja sam Aida,

Moje najveće i najdraže uloge u mom životu su uloge majke i supruge. Zatim, ja sam wellpreneur*, certifikovani Integrative Nutrition Health Coach.

Kategorije
Da li želiš povratiti energiju?

Preuzmi besplatan Dnevnik ishrane i započni sa promjenom već danas.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Više energije, manje stresa

Zvuči kao čarobna formula?

Prijavi se na newsletter kako bi svakog ponedjeljka dobila email sa savjetima i materijalima koji će te potaknuti na promjenu.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Ovaj sajt koristi kolačiće (cookies). Nastavkom korišćenja sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.

Više energije, manje stresa

Zvuči kao čarobna formula?

Prijavi se na newsletter kako bi svakog ponedjeljka dobila email sa savjetima i materijalima koji će te potaknuti na promjenu.

Email adrese se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Pošaljite upit za radionicu u vašoj kompaniji

Podaci se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.

Zakaži besplatnu uvodnu konsultaciju

Lični podaci se ne ustupaju trećim licima ni pod kojim uslovima.